Pages

03 March, 2014

Malas sgt nih!!

Cukup risau
Kalo dok sama kanak2 bertiga
Tapi sedang mood malas serba serbi


Bukan selalunya aku rajin
Ada masa asyik nak bergolek tido aje
Minggu lepas memang lemau
Ada berapa kali aje aku masak
Selebihnya aku g kedai -tapau

Keja tgh banyak
Nak pulak minggu lepas month end
Keja macam apa lagik
Yang adhoc,yang kiv,yang perlu follow up
Dgn tiap2 mlm aku tak cukup tido melayan si Adeeb
Dgn tak cukup rehat
Memang mencabar minda betul!

Sabtu baru nih
Pagi aku bantai bg kanak2 makan popiah nestum jerk
Tghr jiran hantar lauk kenduri
Petang tayang muka rumah mak
Makan sup ayam meletup!

Ahad pagi bantai goreng nasi 
Tghr buat muka tak bersalah tak masuk dapor
Tgk nasi byk balance atas meja
En papa merayap kuar g putrajaya
Tinggallah sama kanak2
Ain mengaruk nak meratah milo
Silakan-2 sudu max sorang sama si Auni

Kul 3pm dah mula lapor
Kalo aku dah start lapar apatah lagi budak2
Kelebek peti ais
Ada mee kuning,fishball
Sayur takde
Marilah kita goreng mee
Ala mamak,no vege aci?


Jadikler
Makan 3 beranak-asal kenyang

Aku masih guna polisi
Makan apa shj asal kenyang
Jgn cerewet tak tentu hala
Anak2 pun dah dididik dr awal
Makan aje,asal perut berisi

Malam pulak,bantai g pasar malam
Tapau lagik!

Seriously
Memang mama sgt penat minggu lepas
Hoping so minggu nih mood masak datang balik dgn jayanya
Kesian kat anak2!

Papa,sorry yek!

#motherhood

Utk yg cari kamera kompak,boleh scroll older post yea.

No comments: