Pages

04 November, 2013

Give me a good reason !!

Aku bukan pakar ttg perubatan
Tapi aku banyak belajar
Banyak membaca
Banyak bertanya
Pendek kata suka cari ilmu
Yang berkaitan dgn keadaan aku yg berbadan dua sekarang

39minggu membawa perut
Bukan mudah
Bukan senang
Pahit,manisnya aku yang tanggung
Aku rela sbb mmg aku teringin mengandung lagi
Nak punya ank lelaki sblm umur makin banyak

Kali nih aku berharap utk bersalin secara semulajadi
Takmo paksa aka induce lagik
Teringin nak merasa sakit bersalin pastu drama berkejar2 ke hospital gitu

Pagi nih
Check up dgn gynae di HPJ
Memang drama sungguh!!
Memang menyakitkan hati
Sampai terasa nak tukar gynae kejap tuh jugak

Simply bagitau aku
Kita set tarikh inducelah minggu depan
Dah awak takde tanda2 nak bersalin
Servik pun tebal
Dilate pun takde
Baby pun dah full term

Aku tanya 
Utk reason apa?

Saya takde masalah
Waterbeg liquid adequate kata doktor tadi
Baby engaged on canal birth
Berat baby ok,x oversize
Baby movement ok!!
Tak boleh ke kita tunggu sampai masanya tiba?

Mungkin baby belum tiba masanya nak kuar lagik
Allah tak bagi hint lagi pada baby utk kuar lagik

Katanya standard prosedure
Ikut WHO

Bukankah kandungan bayi dikira full term dari 37-42 minggu
Unless 42 minggu still tak bersalin itu mmg wajiblah dipaksa kuar kan?

Kalo baby besar
Aku ada high BP
@ mmg confirm GDM
Air ketuban kurang
Air ketuban terlampau banyak
Placenta terlampau matang
Fetal distress

Then..tak payah cakap
Aku sendiri serah diri utk induce
Aku pon sayang anak aku
Aku nak tgk dia sihat2 kuar 

Ini sumer ok
Even better than before!!

Aku dah merasa 2x induce
Azab nauzubillah
Jadi sedikit sebanyak ada jgk rasa serik tuh!!

Aku terasa betul2 down dgn gynae td
Langsung takde empathy

Mmg entry tgh EMO
Aku betul2 dilema
Nak jupe dia lagi @ tak mggu depan
Dlm masa yg sama
Berdoa banyak2 moga baby kuar dgn sendirinya sblm appointment minggu depan

Moga2!!












1 comment:

indahhouse said...

Saya doakan, kak.
Moga ibu dan baby sihat semuanya.