Pages

11 December, 2009

cuti panjang...bestnya!!


merujuk kepada title diatas
semua leh bayangkan betapa bestnya aku bercuti lama
aku amik cuti lama
sempena cuti raya haji
dan jugak to spend masa yg sdkt utk kembali ke kg papa
yg sejauh hampir 400km dr umah kami
sedikit cuti yg ada
mmg aku spend tiap thn utk balik kg papa
kesian jugak dgn papa
wpun dia bercuti panjang
dia terpaksa jugak dok di KL
sbbnya aku bekerja
jd aku amik keputusan bercuti seminggu di kg papa
menemankan mertuaku yg sunyi di kg
kebetulan mak mertua ku jugak
mengadakan majlis tahlil 40hr utk arwah bapa mertuaku
dan aku & papa jugak buat aqiqah si auni raya baru nih

balik kg..dlm musim tengkujuh
bayangkan betapa dinginnya Dungun
sepanjang 4hr terakhir di kg
hujan turun tak berhenti2
sejuk smp ke tulang sumsum rasanya tido tetiap malam
auni pun dok kg memanjang meragam
sejuk agaknya

bila dah bercuti lama
aku terpikir jugak
betapa seronoknya kalo aku tak keja
boleh jaga makan-pakai anak2 & suami
dgn lebih terurus
boleh tgk anak2 membesar dpn mata
tp semua yg aku bayangkan hanya dlm hati jer
pg keja pun mmg memanjang tension jer
keja aku mmg tension
wpun imbalannya boleh tahan
tp workload yg banyak,stress memanjang
ALLAH aje yg tau
dgn jarak yg perlu aku tempuhi setiap hari
aku amik masa hampir 2jam pergi & 2 jam balik..
bayangkan hampir 12jam aku diluar umah
balik dh penat sgt
tp keja tak pernah hbs

mungkin aku akan memikirkan idea utk menjadi suri r/tangga sepenuh masa
bila papa yg mula request kot
takkan nak bantah cakap suami kan..
tp dlm dunia skrg
husband & wife mmg kena keja
kena stabilkan apa yg patut
kena mula menyimpan utk masa depan anak2
kurangkan kos selagi boleh..

bilalah agaknya yek....
kan best dok umah jer!!!

No comments: