Pages

28 June, 2009

my dearest mom


hari nih aku terpaksa tumpangkan ain kat umah mak
sinced aku keja pulak hr nih
tgkkan keadaan mak
aku tgk mak demam balik
muka sembab
macam swollen pun yea jugak
susah hati aku
mak tak mau pg hospital
nak tunggu 30hb katanya
aku bisinglah jugak
tp bising2 pun sbnrnya aku risau sgt

balik keja dlm kul 1pm
aku tgk si ain dok melengu sblh opah dia atas katil
mak kata nak minum air kelapa
aku suruh papa je yg beli
masakkan mak bubur
siapkan air mandi dia
bagi dia makan ubat
aku tgk nampak segar sikitlah

aku tak tau apa penyakit mak sbnrnya
aku harap jgnlah ada penyakit yg bukan2
mak dah cukup sakit sbnrnya
dgn diabetis dia..dgn bp lagi
mmg aku cukup ssh hati..
hanya Allah aje yg tau betapa aku susah ht tgk kan mak

tp anak2 mak tak putus2 jenguk mak
aku tgk mak nampak ceria sikit
masa aku nak balik td,si iman pulak dgn the whole family
kata mak bila dia nak balik pulak si lia pulak dtg
at least mak tak sunyi sgt..
mak tak nak dok umah aku
dia lebih selesa kat umah dia
aku taknak paksa
mungkin dia sunyi dok kat umah aku
dah lama mak tak dtg umah aku

dgn keadaan aku yg makin sarat nih
aku bukan bebas bgerak sgt
aku makin mengah
kaki aku dah mula bengkak
dgn back-pain yg makin worse
tp aku berdoa smg sglnya dipermdhkn
smg mak cepat sembuh
aku mudah bersalin
tak perlu c-zer..
anak aku sihat w/apapun jantinanya
aku terima
smg kehadiran si kecil nih akan menyinari kehidupan r/tanggaku ini
smg murah rezeki hdknya!!
insyaallah!!!

No comments: