Pages

23 September, 2015

Ujian Allah-Osteoarthritis

Sejak bulan puasa hari tu
Aku mula perasan yang lutut sebelah kanan aku agak sakit
Kalo naik tangga
Aktiviti sujud dalam solat
Jadi aktiviti yang sedikit payah untuk aku

Aku pun ke Klinik Presint 9 Putrajaya
Terus doktor suh wat knee x-ray
Dapat result,doktor bagitau 
Initial developing of OA-Osteoarthritis 
Mak aikhhhh aku muda lagi weeii
Belum 50 lagik!!

Doktor paksa aku pegi fisio
Dah 2x aku pegi fisio
Ada nampak kurang sikit
Selain fisio aku jugak dah start telan supplement "glucosamine" dr Livewell
Dan aku dipaksa pakai Knee support
Nangis!!!


*hot press kat lutut utk pain relief 

Ada jugak physiotherapist tu ajarkan cara turun naik tangga yang selamat
Aktiviti senaman ringan yang boleh dibuat waktu senggang.

Next 7/10 kena gi fisio lagi
Hari nih rasa makin kurang dah sakit
Tgh usaha kurangkan ais 
Tgh usaha cut off weight

Doa smg cepat2 sihat
Mudalagi nak sakit lutut ni!


No comments: