Pages

14 November, 2014

Ain -you can do it !!

Hari nih baru aku rasa betapa seronoknya bila dapat tgk progress pelajaran anak
Kak Ain bukanlah pelajar straight A @ excellent bak kata orang
Aku pun bukanlah force sgt dia belajar 24 jam
Dia baru darjah 2
Biarlah dia belajar dgn happy tanpa tekanan

Kadang2 aku pelik tgk mak-ayah yang sibuk htr anak tuisyen budak baru darjah 1
Aduhai...kesian budak tuh stress!!

Progress kak Ain
Darjah 1- after pre exam-masuk kelas 2
Darjah 2-turun kelas no 4
Dan hari ni result streaming Darjah 3
Naik 2 tangga lagi-masuk kelas no 2

Happy?
Mestilah tumpang happy
At least ada jugak progressnya
Takdelah makin merudum kan..

Sekolah agama aje yang tak dapat result lagi
Aku tak kisah dia x dpt mumtaz ke apa ke
Yang penting dia boleh mengaji & solat dgn betul
Hak lain..still boleh belajar & terus belajar

Aku & suami ada niat nak hantar Ain sekolah agama tingkatan 1 nanti
I/allah..moga panjang umur kami nanti

As mom,aku hanya bagi galakan,tunjuk ajar & doa yang baik2 utk dia
Moga dia mudah belajar,suka & minat pada pelajaran


Mama sayang kakak
Semoga kakak berjaya nanti dunia & akhirat
Maafkan mama
Sbb mama kurang beri perhatian pada kakak
Lagi2 adik tgh sakit sekarang
Tapi mama nak kakak tau,mama sentiasa ada untuk kakak selagi ada umur mama


1 comment: