Pages

10 November, 2009

tired mama..

betapa sibuknya aku sejak mula bekerja
betapa penatnya aku
awal pg seawal pukul 7am
aku dah berangkat ke opis di PJ
selewat kul 8pm baru aku tiba di umahku
kelam-kabut nak memasak
nak mengemas,nak membasuh
siapkan beg baju auni & ain
penat sungguh..
tgh malam pulak
ntah berapa jam jer aku dpt lena
kena bangun susukan auni
yg akan bangun 4-5 kali satu malam
belum lg bab dia meragam
nak tido berdukung..

tp penat2 pun
inilah kebahagian
bergelar seorg ibu kepada 2 permata hati ku
weekend sedaya-upaya
aku akan luangkan masa
bwk2 anak2ku berjalan
terutamanya ain
yg pandai request skrg nih
"ain nak pg jalan2"

kesian jugak pd ain
kdg2 sedih jugak tgk dia menunggu aku balik
ikutkan hati aku mmg tak mo keja dah
sejak ada auni
aku rasa HATI aku ada kat umah jer
aku kesian pd auni yg masih kecik
tp desakan hidup & komitmen yg pelbagai
aku kena lupakan hasrat ku bersara awal nih..
aku kena kuatkan hati utk terus bekerja
sekurang2nya 10 tahun lg
insyaallah

aku hanya tawakkal je
smg anakku2 selamat dlm jagaan nursery
smg anak2ku sihat sentiasa
smg aku kuat hati & cekal hati
melalui hr2 mendatang..

No comments: