Pages

21 December, 2008

anakku si ain


semalam seharian dr awal pg aku dan hubby & ain merayap
awal pg by 9.30am dag merayap makan kat nasi lemak antarabangsa kg bharu
and then merayap smp ke sogo
beli kain kat nagoya
konon nak buat baju kurung ain & baju melayu papa
warna pink sedondon..
alahai sweetnya..

balik dr sogo..
adaler dlm kul 1pm
papa ajak pg low yat
beli printer punya ink
konon nak cari yg boleh refill punya
sbb yg kitorg punya printer jenis catridge pakai-buang
leceh sikitler!
cari punya cari ada tp mahal sikit..
mahal dlm extra rm60 dpd sebelum nih

merayap pulak ke JUSCO MALURI
favorite mall aku..
segala benda yg aku nak
aku boleh dpt kat situ
tgh2 sale nih..
seronokler merayap
beli toys utk ain smp 70% off
murah giler babas..
merayap memusing
ingat nak cari baju pg keja yg baru
tak berkenan pulak
alih2 pusing merayau saje
si ain pulak dok kat amusement centre dgn papa dia
smp tak mau keluar
seronok sgt..
main bola..main belon
smp papa dia seret bawak keluar
kesian ain..

akibatnya..
by 3am pg tadi
aku terbangun
terdengar ain merengek2..
apalagi..
demamler!!
kesian anak aku..
kejut ain bg makan ubat
so all the nite malam td bagi dia minum oren kesukaannya
spy badan dia tak makin panas kalo minum susu
kalo dia demam mmg aku banyak bg dia minum air
spy lebih terhidratler
badan ain payah nak kebah
kadang2 boleh melarat demam smp 3 hari
kena bg makan ubat
kena cucuk ubat sub-pcn tu ikut pgg
baruler dia kebah sikit
tp bila malam bdn dia panas semula

aku masakkan bubur nasi cmpr ayam & carrot
saje nak memancing selera dia
adaler sikit dia makan
lebihnya aku yg belasah
td aku tanya nak makan apa
tau apa ain jwb
nak makan sate..
hehehhe
dulu masa aku kecik bila demam
abah selalu tanya nak makan apa
dan aku pasti menjawab nak makan burger
itulah aku masa kecik2..
dah menurun ke ain pulak
tp yg bestnya ain tak pernah lupa makanan kegemaran dia
sate ayam..

semoga ain cpt sihat yek
mama risau kalo ain demam lama2
nanti mama janji
beli barbie yg ain mahu tuh..
cepat sihat yea sayang
mama & papa sgt sayang ain..

No comments: